Totaal aantal pageviews

donderdag 12 maart 2015

Keukenhof: offline community van 1 miljoen bezoekers.....

Marketing is meer en meer een combinatie geworden van offline uitingen en online in beeld komen, zijn en blijven. En we weten inmiddels met elkaar dat verkoop van producten start met marketing. Verkoop van product kan alleen als het product in beeld is geweest.
Dat wisten de winkels al eeuwenlang met hun etalages. Zij moeten het meestal hebben van regionaal bezoek, en langslopende potentiele klanten.
In de mode werkt dat ook altijd heel treffend. Loop maar eens een zondagmiddag door koopgoot van Rotterdam. Nog steeds best druk :)


Binnen sierteeltsector heeft jarenlang Bloemenburo Holland haar rol uitstekend kunnen vervullen. Het product in beeld brengen. Sfeerbeelden en 'Mensen houden van bloemen' of was het nu 'Bloemen houden van mensen' :)


Inmiddels heeft FloraHolland het stokje (deels) overgenomen van Bloemenburo. En organiseert dat vanuit de Productcommissies (FPC). Alwaar praktisch invullend en gericht op de productgroep waar het omgaat de marketing-activiteiten uitgevoerd worden.


Meer en meer wordt de online marketing opgezocht, en onder meer social media ingezet. Voorbeelden vanuit Orchidee Nederland en Special Blooming Plants spreken voor zich.
Opzetten, onderhouden en uitbouwen van zogenaamde online communities is een groot goed. Netwerken van consumenten, en ook vaak aanwezige bloemisten en tuincentra binnen dit netwerk worden geïnspireerd door uw product.
Community-leden kunnen reageren op foto's en video's. Deze content brengt natuurlijk op inspirerende manier de bloemen en planten in beeld. En we weten - diegene die Facebook gebruiken - en dat zijn er in Europa zo'n ..... miljoen -  dat die graag mooie aansprekende plaatjes delen.
Bij mijn facebook heb ik inmiddels vele ontvolgers.... omdat ze de cyclamen, primula's en ranonkels beetje zat worden :) - Blijkbaar doe ik iets nog niet helemaal goed :)


Die online liefhebbers van bloemen en planten zijn de potentiele offline kopers van bloemen en planten. Ergens online #IWIN (=I Want It Now) bloemen en planten kopen komt nog niet echt van de grond. Dus dan moeten we het nog hebben van de echte bloemenwinkels, tuincentra en supermarkten waar deze verkocht worden. Diezelfde etalages dus......


Nu droom ik wel eens...... En droom ik wel eens van 1 miljoen offline bezoekers die langs 'onze' etalages van kwekers-bloeiende-planten lopen. Liefst nog 1 miljoen bezoekers in korte tijd, zeg maar twee maanden.
Uw (kwekers-)product twee maanden lang door 1 miljoen mensen bezocht, waarbij ze het product kunnen zien, voelen, ruiken, aanraken.
Nee, het is niet de Kom-in-de-Kas - wat trouwens ook goed werkt.
Maar een evenement, een groot toeristische internationale trekpleister die tot ver in het buitenland vaak bekender is dan in Nederland zelf.
Wel eens van Keukenhof gehoord?


Afgelopen jaar 1 miljoen bezoekers in twee maanden, waarvan maar 150.000 bezoekers uit Nederland. En 40.000 uit Rusland, 60.000 uit USA, 50.000 uit Frankrijk - ga zo maar door. En allemaal al bloemen en planten liefhebbers, anders komen ze niet naar die bloemen kijken.
Hoeveel foto's zouden die 1 miljoen bezoekers maken? En stel je eens voor - droom eens..... - dat die foto's ook nog eens gedeeld worden met al hun volgers op Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram en niet te vergeten WeChat in China. Stel je eens voor..... Durf te dromen... Of toch gewoon 'doen'?


Een mega-etalage naast de deur voor onze sierteeltproducten.
Staat uw product daar ook?


Naast dromen - durven we ook af en toe wat te doen - hou deze pagina maar eens in de gaten - klik, like en geniet - https://www.facebook.com/floweryourmoment?fref=ts


Werk-ze en hopelijk goede opbrengst-plus-prijzen voor uw product :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten