Totaal aantal pageviews

zondag 15 december 2013

Inbraak - niet alleen fysieke schade!

Minder woninginbraken kopte Politie Haaglanden vorige week.
Zie ook artikel op WOS - http://bit.ly/1feLvyP

Goed nieuws is mijn eerste reactie als je dit leest.
Natuurlijk is dat ook goede ontwikkeling voor het Westland.
Echter denk dan direct - ergens anders is het waarschijnlijk
dan wel weer toegenomen. Want de daders zitten amper vast,
of worden amper afgeschrikt door onze straf-maatregelen.....
Als ze die al krijgen.....

Dan vannacht thuiskomen van etentje bij Unicum.
Ja hoor.... ingebroken!

Traditie van ouders van Miranda om ieder jaar het
zgn. 'Tomaten-seizoen' af te sluiten.
Voor goede orde was dit tomaten-seizoen niet eentje om op
de lat te noteren. Slechter kan bijna niet. Het zgn. EHEC-jaar
was zelfs nog beter uiteindelijk.....

Mijn schoonouders zijn inmiddels rond de 70, en beiden gelukkig
goed vitaal en nog steeds hardwerkend!
Echter als die dan afgelopen nacht thuis komen, en hun huis
overhoop gehaald wordt voor 'beetje sieraden'.
Fysieke inbraakschade is fors.
Echter de persoonlijke emotionele schade wat die 'bad-gasten'
aandoen is veel groter!

Het idee dat er iemand in je huis is geweest. Angst op herhaling.
Niet alleen van diegene zelf maar ook van de directe betrokkenen
er om heen, tot aan onze eigen kids aan toe....

Circa half jaar geleden bij mijn zwager, waar natuurlijk nu ook
wederom angst leeft. Wanneer is volgende aan de beurt.
Besloten om maar één van ons met de kerst en oud&nieuw thuis
te blijven. Moet eigenlijk niet gekker worden....

Ik geloof dat als ik dit soort gasten betrap, dat ik me niet echt kan
inhouden. Normaal ben ik weinig geweld-dadig.
Volgens mij sla ik dan echter letterlijk en figuurlijk door....
Diegene is alvast gewaarschuwd!

Wat zou u doen in zo'n situatie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten