Wij, consumenten zijn net (kleine) kinderen in hun behoeftes.
Niet of amper kunnen we wachten op Sinterklaas of op onze
verjaardag.
Datgene wat we gezien hebben willen we eigenlijk gelijk
hebben.
We zitten op de bank TV te kijken, met de Ipad of smartphone
in onze hand.
Loop maar eens een willekeurige straat door, kijk eens naar
binnenen je ziet het gebeuren.
Rabobank noemt dat in haar MKB-visie – de trend #IWIN – I
Want It Now:
‘Via computers, smartphones en
tablets zijn steeds
meer producten en diensten
slechts ‘a mouse-click
away’. Niet eventjes, maar de
hele dag en nacht door.
Wij zijn steeds meer niet
online of offline, maar
‘inline’. Wij staan 24/7 in
verbinding met internet.
Deze digitale ervaring creëert
een verwachtingspatroon.
Niet alleen voor de online wereld,
maar ookdaarbuiten. Álles, ook in de fysieke werkelijkheid,
moet 24 uur per dag binnen handbereik zijn.
Wij zijn ongeduldiger en eisen meer dan ooit.
Eigenlijk denken we dat we altijd en overal op onze
wenken bediend horen te worden.
‘#IWIN’ wordt dit verwachtingspatroon genoemd;
een afkorting voor ‘I Want It Now!’.’
Hoe spelen wij daar als
ondernemers bijv. in de tuinbouw nu op in?
Eigenlijk nog amper.
Het programma van Rob Verlinden
van ‘Eigen huis & tuin’ puilt uit van gesponsorde producten die in beeld komen.
Maar nu
willen wij kijkers cq. potentiële consumenten het eigenlijk gelijk
bestellen, kopen en gebruiken. Echter nog niet mogelijk…..
Hopelijk komen wij het product tegen in het tuincentrum of bij onze
bloemist, als wij dan nog zou weten welk product het ook al weer was…
Ander ‘mooi’ voorbeeld.
TV-kook-programma 24Kitchen – ruim 2,5 miljoen kijkersbestellen, kopen en gebruiken. Echter nog niet mogelijk…..
Hopelijk komen wij het product tegen in het tuincentrum of bij onze
bloemist, als wij dan nog zou weten welk product het ook al weer was…
per week. Inspiratie vanuit en voor de keuken. Echter ik wil die ingrediënten bestellen,
incl. eventueel benodigde pannen, pollepels etc. – moet ik blijkbaar ergens in de
winkel gaan zoeken….. Daar liggen mijn inziens mogelijkheden J
En? Doe ik het dan zelf al als Kwekerij Miranda met bijv. raapstelen?
Heb het wel eens geprobeerd om raapstelen per post te versturen op basis van
de vele vragen die we krijgen - ook gisteravond weer eentje -
'Waar zijn raapstelen verkrijgbaar?'
Gestopt vanwege gebrek aan koeling, wel of niet per pakketje verzenden etc.
Gezien bovenstaande ontwikkelingen toch maar weer oppakken.....
En dan bedoel ik 'ge-inspireerd' worden door bijv. kookprogramma, of hoe
verbouw ik mijn achtertuin of de keukentafel met planten-creaties, en dan
zelfde tijd door kunnen klikken, producten te zien op basis van die creatie,
en deze dan te kunnen kopen.
Ja - die variant. Kunnen we die al ergens vinden?
Reacties altijd welkom :)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten