Totaal aantal pageviews

zondag 20 oktober 2013

Waarom bloggen?

Als je wordt geboren ken je nog niemand.
Na een tijdje herken je je moeder (en later je vader).
Van nature doe je daar goed aan om die 'mensen' te kennen.
Je eerste netwerk is er eentje van overleven, van noodzaak.

Later ga je merken dat je vrienden, je schoolmaatjes, je voetbalploegmaten
ook jou verder op weg helpen.
Al is het alleen maar omdat het leven samen leuker is om mee te maken,
dan in je eentje er door heen te lopen.
Of dat je samen moet spelen om te kunnen scoren!

Weer later ga je werken.
Die (h)erkenning van collegae is dan wel errug makkelijk.
Een team dat gezamenlijk een resultaat moet halen.
Samen ben je sterker.
Het is dan net-werk wat je verder helpt.

Dan word je vader, en vraagt je zoon van 11 - wat je nu de hele dag doet.
'Koffie drinken, oh-en en naar buiten kijken' - zeg je als een soort automatisme.
Daar zit wel een verhaal achter:
a. Koffie drinken = relaties onderhouden, 'benzine' bijtanken om
tevens ergens bij stil te staan
b. Oh-en = voor diegene die het nog niet her-kennen - staat voor ouwe-hoeren -
praten, overtuigen, discussiƫren, maar ook luisteren wat een ander te oh-en heeft
c. naar buiten kijken = visie hebben, kijk ergens op hebben, dingen zien, of
beter voor-zien, waar gaat het heen 'buiten', wat is die stip op die horizon,
wat zou goed zijn met de kennis die hebt

Bovenstaande teruglezend, en ook terugkijkend op 46 jaar na mijn geboorte,
zit het doorspekt met kennis (mijn 6e bijnaam is 'Aagje'), net-werk,
verbinden van dat netwerk, ook wel samen-werken genoemd.

Inmiddels 1900 relaties (die ik ook op een of andere manier 'ken') op Linkedin,
ruim 900 'vrienden' op Facebook en 1600 volgers op Twitter, die mij
na 3x over cyclamen of raapstelen wat gelezen te hebben, nog niet ont-volgd hebben......

Dan wordt het tijd dat ik ga bloggen - vind ik.
Wil ik dingen, zaken, kennis en zienswijzen delen.
Ervaringen op 'papier' achterlaten.
Of het lezenswaardig is, merken we vanzelf wel.
Uitspraken als 'als je niet loskomt van de grond, kom je nooit vooruit'.
Ja - en dat wil ik: 'voor-uit-komen' :)

Reageer als je dit van mij (her)-kent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten