Totaal aantal pageviews

zondag 27 oktober 2013

Verkopen begint met in beeld zijn……

Als je iets wil verkopen moet dat product wel in beeld zijn.
‘Zonder beeld zie je niets’ zei ooit iemand tegen mij.

Als je daar langer over nadenkt zit in deze zin heel veel.
a. als je niet om je heen kijkt, kun je ook niet vergelijken
b. wat niet in beeld komt, krijgt ook geen aandacht
c. jouw referentie-kader bepaalt wat je ziet (=selectieve perceptie)


Mijn 6e bijnaam is ‘aagje’ – nieuwsgierig zijn – niet zo zeer in
allerlei roddels, maar meer in wat er gebeurd er om ons heen op
verschillende gebieden.
Koppel dit aan ‘ondernemend type’ ofwel bij 70% goed-gevoel
gaan we ‘gewoon’ starten. Ooit een assessment gehad van een of
andere jonkheer van een duur assessmentburo, die betichtte mij
‘enige vorm van roekeloosheid te hebben’.
U bedoelt ‘enige vorm van ondernemend’?
J

Koppel dit aan ‘altijd interesse in andere mensen, wat ze doen, en
vooral hoe ze doen’, en giga respect voor andere ondernemende types,
die ‘gewoon’ voor zichzelf beginnen, hindernissen in hun ondernemen
overwinnen, en uiteindelijk worstelend boven komen. Knap!
Dit leidt tot een groot netwerk, wat past bij ‘het is niet wie je bent, maar
wie je (her-)kent’.

Najaar 2009: via-via komt een verzoek om Koopplein-website
over te nemen voor regio Westland/Hoek van Holland.
Deze franchise-organisatie speelt in op de ontwikkelingen:
- internet is een volwassen medium en niet meer weg te denken
- naast mondiaal wordt lokaal/regionaal steeds belangrijker
- ‘vlakbij en vertrouwd’ – boven ‘tweedehandstafel in Groningen’
- gratis content – Koopplein.nl is volledig gratis voor particulieren
- ontwikkeling MKB-ers die minder in offline kranten willen adverteren

Vier jaar later is de invloed van google giga toegenomen.
Wat je er ook van vindt, velen die wat zoeken op internet, gebruiken google.
Zoektermen gekoppeld aan de regio waar binnen ze wat zoeken.

U zoekt bijvoorbeeld een motorjack in het Westland.
Tik bij Google maar eens in ‘motorjack westland’.
U begrijpt het al – twee advertenties van www.WestlandKoopplein.nl komen
bij de eerste 5 resultaten!
Yesss…. Het werkt – inspelen op ontwikkelingen in zoek-gedrag van
consumenten. Het werkt om in beeld te komen, te zijn en te blijven.
Daar start alles mee, en is noodzaak om uiteindelijk in contact te komen,
en te verkopen
J

Wat doet u om in beeld te komen, om uiteindelijk een cont(r)act te krijgen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten