Totaal aantal pageviews

zondag 19 oktober 2014

Inspiratie, beleving in een online community #powerfood

"Eet gezond, eet een appel" is voorloper van 'inspiratie & beleving' bij het
eten van groente & fruit.
Powerfood zouden we dat momenteel noemen. Gezond eten is hot.
Blijkbaar komen we er met elkaar achter dat 'kunstmatig' eigenlijk niets
met ons eigen eten te maken moet hebben.


Natuurlijk gezond door local-4-local eten waarbij we de seizoenen volgen,
en middels diverse zaden, superfood en/of powerfood in ons eten verwerken
meer en meer energie willen hebben, en ons gezond voelen.


Dat het gezond eten 'hot' is blijkt wel dat de top 10 meest verkochte boeken
momenteel geleid wordt door een receptenboek van Rens Kroes... yess...
het zusje van Doutzen Kroes - zie ook 'Na Superfood komt Powerfood' *)


Dat gezond en duurzaam eten de toekomst al vandaag heeft, geeft Paul Brinkman
de CEO van La Place aan in zijn presentaties. Zie ook 'Greenport Holland bijeenkomst'
Dat La Place hier op inzet is goed te merken, loop maar eens door één van hun
restaurants heen. Verder spelen zij in op community-vorming. Slim inspelen op
aantal ontwikkelingen bij (Nederlandse) consumenten. Deze consumenten zijn
wisselend onderdeel van bepaalde groeperingen. Daarmee profileren ze zich zelf
ook. Duurzaamheid zit meer en meer in de (digitale) genen van de consument.
De online-community komt ook terug op de La Place app die zij ontwikkeld hebben
incl. kortings-bonnen en evt. extra gratis kopjes koffie die ze op die manier
aanbieden. De (Hollandse) consument is daar best gevoelig voor - naast natuurlijk
gezond duurzaam geproduceerd eten :)


Zelf momenteel werkzaam in de bloeiende seizoensplanten bij een veredelingsbedrijf,
nl. Schoneveld Breeding in Twello.
Het leren van andere sectoren en inzet van marketing & promotie anno 2014, niet
alleen op direct zaad, maar juist op het promoten van eind-product-planten, gaat
mijn inziens ook verder dan alleen het product in beeld brengen.
Beleving, inspiratie en het oprichten en uitbouwen van communities rondom
wooninrichting, vormgeving en tuinaanleg, moeten zorgen voor pull-effect naar
'onze' kwekers. Online communities die liefst ook offline ondersteund worden
op de fysieke winkelvloer ondersteunen we zo veel mogelijk. Hou bijvoorbeeld
GreenYourDay.nl in de gaten komende tijd!


*) Dit receptenboek 'Na Superfood komt powerfood' van Rens Kroes is momenteel
in aanbieding voor nog geen 20 euro bij Bol.com - klik hier 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten